ရြက္မြန္စာမ်က္ႏွာ

Monday, October 27, 2014

ဖိနိွပ္မႈေတြက လြတ္ေျမာက္ဖို့

ဖံြ႔ျဖိုး တိုးတက္ေရးအေျကာင္း ေျပာျကတိုင္း ေရးျကတိုင္း ေဆြးေနြးျကတိုင္း လူအမ်ားအျကားမွာ မတူတဲ့အျမင္ေတြ၊ မတူတဲ့ ခ်ဥ္းကပ္မႈေတြ ရိွတယ္ဆိုတာ ျမင္ရေတြ႔ရပါတယ္။ အုပ္ခု်ပ္တဲ့အစိုးရအေနနဲ့ ဖံြ႔ျဖိုးတိုးတက္ေရးကို ျမင္တဲ့ အျမင္က၊ အုပ္ခ်ဳပ္ခံ ေနရတဲ့လူတန္းစား ျမင္တာနဲ့ေတာ့ ကြာျခားလွပါတယ္။ အဲသလိုပဲ ပညာရွင္ေတြ ကြ်မ္းက်င္သူေတြ အေနနဲ့လည္း ဖံြ႔ျဖိုးတိုးတက္ေရးကို ျမင္တဲ့ေနရာမွ တဦးနဲ့တဦး မတူျပန္ပါဘူး။ အထူးသျဖင့္ အစိုးရနဲ့ နီးစပ္တဲ့ ပညာရွင္မ်ား၊ ေနာက္ လူထုနဲ့နီးစပ္တဲ့ ပညာရွင္မ်ား နွစ္ခုအျကားမွာ တည္ရိွေနတဲ့ ဖံြ႔ျဖိုးတိုးတက္ေရး သီအိုရီေတြ ဟာလည္း တခါတခါ ျပဒါးတလမ္း သံတလမ္း ျဖစ္ေနတတ္ ပါတယ္။

အခုေခတ္မွာေတာ့ ဖံြ႔ျဖိုးတိုးတက္ေရးနဲ့ ပတ္သက္လို့ ကမၻာတဝွမ္းက ပညာရွင္အမ်ားစု လက္ခံလာတဲ့ အခ်က္တခု ရိွပါတယ္။ အဲတာကေတာ့ လြတ္လပ္မႈမရိွရင္ ဖံြ႔ျဖိုးတိုးတက္မႈ မရိွနိုင္ဘူးဆိုတဲ့ ခ်ဥ္းကပ္မႈပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီအယူအဆ မွန္မမွန္ ဆိုတာကို ပညာရွင္ေတြ ျကားထဲမွာေတာင္ ၁၉၈ဝ ခုနွစ္မ်ားအလယ္ေလာက္အထိ အျငင္းပြားေနခဲ့ပါေသးတယ္။ ၁၉၉ဝ ခုနွစ္မ်ားျကမွ တစတစနဲ့ လက္ခံလာျကတာျဖစ္ပါတယ္။ လြတ္လပ္မႈမရိွရင္ ဖံြ႔ျဖိုးတိုးတက္မႈ မရိွနိုင္ဘူးလို့ ဘာျဖစ္လို့ ဆိုပါသလဲ။ လြတ္လပ္မႈ မရိွရတာ ဖိနိွပ္မႈေတြ အားေကာင္းေနတာေျကာင့္ ျဖစ္တယ္လို့ ဆိုပါတယ္။ အဲဒီေတာ့ ဖိနိွပ္မႈဆိုတာ ဘာကို ေခၚပါသလဲ ဆိုတာ စူးစမ္းျကရျပန္ပါတယ္။
ဖိနိွပ္မႈလို့ ဆိုလိုက္ေတာ့ ေယဘုယ်အားျဖင့္ အမ်ားက ဒီလိုျမင္ပါတယ္။ ဥပမာအားျဖင့္ စစ္တပ္ မတရားဖမ္းဆီး သတ္ျဖတ္ နိွပ္စက္တာ၊ ေျမယာေတြကို အတင္းအဓျြမသိမ္းယူတာ၊ ရဲေတြက တဖက္စီးနင္း အနိုင္က်င့္တာ၊ အာဏာရိွသူက အာဏာ မဲ့သူကို ထင္သလို ျပုက်င့္တာ၊ တခိ်န္တုန္းကဆိုရင္ အင္အားေကာင္းတဲ့ နိုင္ငံက အင္အားနည္းတဲ့ နိုင္ငံကို ကိုလိုနီ လုပ္တာ စသျဖင့္ ျမင္ေလ့ရိွပါတယ္။ ဖိနိွပ္မႈရိွျခင္းေျကာင့္ လြတ္လပ္မႈကင္းမဲ့ ရတယ္လို့ အထက္မွာ ဆိုခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီေတာ့ လြတ္လပ္မႈကို ေျပာတဲ့အခါ အဓိပၸါယ္ေဖာ္ေဆာင္တဲ့ အခါမွာလည္း မတူကဲြျပားတဲ့ အျမင္ေတြ၊ ခ်ဥ္းကပ္မႈေတြ၊ အတက္အက် အဆင့္ေတြ ရိွေနေသးတာကို သတိထားဖို့ လိုလာျပန္ပါတယ္။

လူ့သမိုင္းမွာ လူသားေတြရဲ့ ယဥ္ေက်းမႈဆိုတာ တစတစေျပာင္းလဲျဖစ္ထြန္း လာကထဲကစလို့ မလြတ္ေျမာက္နိုင္ေသးတဲ့ အေျခအေနေတြ လူသားေတြရင္ဆိုင္လာခဲ့ရတာ အခုေခတ္အထိ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါဟာ လူသားေတြျကားမွာ ဖိနိွပ္မႈ ေပါင္းစံုဟာ အသြင္သဏၭာန္မ်ဳိးစံုနဲ့ တည္ရိွေနဆဲျဖစ္တာေျကာင့္ပါ။ ေရွးတုန္းကေတာ့ လူေတြဟာ မိမိရဲ့ ျကီးျမတ္လိုမႈ၊ ဘုန္းတန္ခိုးနဲ့ ျသဇာ ျကီးထြားလိုမႈေတြ အတြက္ေျကာင့္ စစ္ပဲြျကီးေတြကို ဆင္ႏႊဲပါတယ္။ ထံုးစံအတိုင္း အင္အားျကီးသူ အင္အားနည္းသူကို ဖိနိွပ္ အနိုင္ယူခဲ့ပါတယ္။ တခါ စက္မႈဖံြ႔ျဖိုးလာတဲ့ ကာလေတြ ေရာက္လာေတာ့ ျကီးျမတ္လိုမႈ တခုထဲအတြက္ မဟုတ္ေတာ့ဘဲ ဓနဥစၥာ ႂကြယ္ဝေရးဆိုတာပါ ကပ္ပါလာပါတယ္။ ျကီးပြားခ်မ္းသာဖို့ဆိုတာ လူသား ေတြျကားမွာ အခုအထိ မေပ်ာက္မပ်က္ ေသးတဲ့ ရည္မွန္းခ်က္ပါ။ တရားတဲ့နည္းနဲ့ ခ်မ္းသာတာလား မတရားတဲ့နည္းလား ဆိုတာကေတာ့ ေနာက္တခ်က္ေပါ့။
အဲဒီေတာ့ အင္အားျကီးသူေတြက အင္အားနည္းသူေတြ အေပၚမွာ အနိုင္ယူျပီး ဓနဥစၥာ ႂကြယ္ဝေရးအတြက္ ခရီးနွင္ျပန္ ပါတယ္။ အင္အားျကီးသူေတြ အခ်င္းခ်င္း ထိပ္တိုက္ေတြ႔ေတာ့ စစ္ပဲြျကီးေတြ ျဖစ္ရပါတယ္။ အခု ၂၁ ရာစုဟာလည္း သူ့အရင္ ေနာင္ေတာ္ရာစုနွစ္မ်ားလိုပဲ ဓနဥစၥာအတြက္ လုယက္ဖိနိွပ္ရင္း လြတ္လပ္မႈကို ပိတ္ပင္ပါတယ္။ တခိ်န္ ထဲမွာလည္း ဆင္းရဲ မဲြေတမႈကို ေနရာအလိုက္ ေဒသအလိုက္ နိုင္ငံအလိုက္ ဆက္လက္သက္ဆိုး ရွည္ေစျပန္ပါတယ္။

အခု ၂၁ ရာစုမွာေတာ့ စစ္ပဲြေတြဟာ ေနရာေဒသအလိုက္ အကန့္အသတ္နဲ့သာ ဆင္ႏႊဲခြင့္ ရပါေတာ့တယ္။ ဒါေပမဲ့ လက္နက္နဲ့ ဓနအင္အားျကီးသူ၊ နည္းပညာပိုင္ဆိုင္သူမ်ားက မတူကဲြျပားတဲ့ ဖိနိွပ္မႈစနစ္ေတြကို ပါးနပ္တဲ့ နည္းနာမ်ားကို အသံုးျပုျပီး သူတို့ရဲ့ ဓန ႂကြယ္ဝမႈအတြက္ ဆက္ျပီးခရီးနွင္ျပန္ပါတယ္။ ေငြပင္ေငြရင္း အားျကီးသူေတြ လုပ္လိုတဲ့ ကိစၥမ်ားကို ေငြမရိွသူေတြက ခုခံကာကြယ္ဖို့ ခက္ခဲေလ့ရိွပါတယ္။ နည္းပညာအင္အားေကာင္းသူမ်ားရဲ့ အလိုဆႏၵကို နည္းပညာမဲ့သူမ်ား တြန္းလွန္ဖို့ မလြယ္ကူေသးတာကိုလည္း ေတြ႔ရပါတယ္။ ျခံုေျပာရရင္ ဒီလိုလုပ္ေဆာင္ေနတဲ့ လုပ္ရပ္ေတြဟာ ဖိနိွပ္မႈ အမ်ဳိးအစား ေတြထဲမွာ အကံု်းဝင္ပါတယ္။ ဖိနိွပ္မႈဆိုတာကလည္း ေနရာမ်ဳိးစံုမွာ အသြင္မ်ဳိးစံုနဲ့ ဆက္လက္တည္ရိွ ေနပါတယ္။ ခ်မ္းသာတဲ့ နိုင္ငံျကီးေတြ၊ ဓနႂကြယ္ဝတဲ့ အဖဲြ႔အစည္းျကီးေတြနဲ့ အုပ္ခု်ပ္သူ အာဏာရွင္ေတြ၊ အစိုးရေတြကသာ ဖိနိွပ္မႈကို လုပ္ေဆာင္တယ္ထင္ရင္ မွားပါလိမ့္မယ္။

တခါတရံ အာဏာရွင္ကို တြန္းလွန္ေနတယ္ ဒီမိုကေရစီနဲ့ လြတ္လပ္ျခင္းအတြက္ တိုက္ပဲြဝင္ေနပါတယ္ဆိုတဲ့ အဖဲြ႔အစည္းမ်ား အတြင္းမွာေတာင္ မလြတ္လပ္မႈနဲ့ ဖိနိွပ္မႈေတြဟာ အသြင္မ်ဳိးစံုနဲ့ ရိွေနေသးတာကို ျမင္ရပါတယ္။ လူေတြကို သံသရာက လြတ္ေျမာက္ေအာင္ တရားျပေနတယ္ဆိုတဲ့ ဘာသာေရးဆိုင္ရာ အဖဲြ႔အစည္းမ်ား အတြင္းမွာလည္း ဖိနိွပ္မႈေတြ ရိွေနတာကို ေတြ႔ရပါတယ္။ တခါ ဘာသာမတူသူေတြကို ေခ်မႈန္းနိွပ္ကြပ္ဖို့ တိုးတိုးတမ်ဳိး က်ယ္က်ယ္တဖံု လုပ္ေလ့ရိွပါတယ္။ ေယဘုယ် အားျဖင့္ေတာ့ ဥပေဒမဲ့ တရားလက္လြတ္ သတ္ျဖတ္၊ ဖမ္းဆီး၊ ခ်ဳပ္ခ်ယ္၊ နိွပ္စက္၊ ပိုင္ဆိုင္မႈေတြကို သိမ္းယူတာ မ်ဳိးကိုသာ ဖိနိွပ္မႈလို့ လူေတြက သမရိုးက် ျမင္ေလ့ရိွပါတယ္။

ဥပမာတခုေလာက္ ေျပာရရင္ အဖဲြ႔အစည္း ခပ္ေသးေသး တခုအတြင္းမွာလည္း ဖိနိွပ္မႈဆိုတာ ရိွေနနိုင္ပါတယ္။ အဖဲြ႔အစည္း အတြင္းမွာ မိမိအုပ္စုနဲ့ အျမင္မတူတဲ့သူ အယူအဆမတူတဲ့သူကို မသိမသာ ပထုတ္ထားတာမ်ဳိး၊ အရည္အခ်င္း ရိွရဲ့သားနဲ့ ေနရာမေပးတာမ်ဳိး၊ အလုပ္လုပ္လို့ မရေအာင္ ကပ္သပ္ထားတာမ်ဳိး၊ အသိအမွတ္မျပုတာမ်ဳိး၊ ထင္ေပၚေစတဲ့ ေနရာမ်ဳိး အေရာက္မခံဘဲ ေခ်ာင္ထိုးထားတာမ်ဳိး၊ ေနာက္ဆံုး အဖဲြ႔အစည္းကေန လႊင့္ထြက္သြားေအာင္ ပါးပါးနပ္နပ္ ေဆာင္ရြက္တာမ်ဳိး စတာေတြဟာလည္း ဖိနိွပ္မႈအမ်ဳိးအစားထဲမွာ အၾကံဳးဝင္ပါတယ္။ ေျပာရမယ္ဆိုရင္ ေအာက္ေျခလူထုအတြက္ ေဆာင္ရြက္ေပး ေနတယ္ဆိုတဲ့ လူမႈအဖဲြ႔အစည္းေတြနဲ့ အန္ဂီ်အိုေတြ ျကားထဲမွာေတာင္ ဖိနိွပ္မႈေတြ ရိွတတ္ပါတယ္။ ဖိနိွပ္မႈကို လက္တလံုးျခား ျဖစ္ေပၚေစတဲ့ ခဲြျခားကန့္သတ္မႈေတြ ရိွေနတတ္ျပန္ပါတယ္။ ေထာက္ျပလိုတာက ဖိနိွပ္မႈဆိုတာ အုပ္ခု်ပ္တဲ့ အာဏာပိုင္ေတြ၊ ေငြေျကးေတာင့္တင္းတဲ့ အဖဲြ႔အစည္းျကီးေတြ ကသာ ျပုလုပ္တဲ့ ကိစၥသက္သက္ မဟုတ္ပါဘူး။ ေနရာမ်ဳိးစံုမွာ ပံုစံမ်ဳိးစံုနဲ့ ရိွေနေသးတယ္ ဆိုတာကို ေထာက္ျပခ်င္တာပါ။ အခု ထိုင္းနိုင္ငံမွာ လူသတ္မႈနဲ့ စြပ္စဲြခံေနရတဲ့ ျမန္မာလုပ္သား နွစ္ဦးကိစၥကို ျကည့္မယ္ဆိုရင္ သာမန္အားျဖင့္ ထိုင္းရဲေတြ လူလည္က်တယ္၊ ညစ္တယ္ဆိုတာ ဆိုတာမ်ဳိးေလာက္ပဲ ထင္ေကာင္း ထင္နိုင္ ပါတယ္။ အမွန္ကေတာ့ ဒါဟာလည္း ဖိနိွပ္မႈတမ်ဳိးပါ။

အစိုးရလုပ္သူက အရင္းအနီွးျကီးမားတဲ့ ျပည္တြင္း၊ ျပည္ပ ကုမၸဏီျကီးေတြနဲ့ ေပါင္းျပီး နိုင္ငံသားေတြ ပိုင္ဆိုင္တဲ့ သယံဇာတ ေတြကို ကုန္ခမ္းလုမတတ္ ထုတ္ယူသြားတာ ေရာင္းခ်သြားတာ၊ လယ္သမားေတြရဲ့ ေျမေတြကို သိမ္းယူတာ၊ အလုပ္သမား လက္ခစား လူတန္းစားအေပၚမွာ မေတာ္မတရား အျမတ္ထုတ္တာ အစရိွတဲ့ ဖိနိွပ္မႈေတြဟာ ကမၻာမွာေကာ ျမန္မာမွာပါ ျဖစ္ပ်က္ ေနဆဲပါ။ ေတာင္အေမရိကတိုက္ကေန အာဖရိကတိုက္ကို ျဖတ္လို့ အာရွတိုက္အထိ ရိွေနဆဲ ဖိနိွပ္မႈေတြပါ။ တခါ ဖိနိွပ္မႈဆိုတာကို ဖိနိွပ္ခံရသူဖက္က မျကိုက္တာ သဘာဝျကပါတယ္။ ဒါေျကာင့္ ဖိနိွပ္မႈကို ျပန္လည္ တြန္းလွန္တဲ့ ခုခံတဲ့ လႈပ္ရွားမႈေတြ ေပၚေပါက္ လာရတာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ လူ့သမိုင္း စကထဲက ဖိနိွပ္မႈကို တြန္းလွန္လာခဲ့ျက တာ အခုအခိ်န္အထိပါ။ စပါတာကပ္ရဲ့ ေတာ္လွန္ေရးကေန ဆရာစံ ေတာင္သူလယ္သမား အေရးေတာ္ပံုေတြ အပါအဝင္ လက္ပံေတာင္းလို လႈပ္ရွားမႈေတြအထိ ပါဝင္ပါတယ္။

ဖိနိွပ္မႈကို ဘာေျကာင့္တြန္းလွန္ခုခံတာလဲ။ လြတ္ေျမာက္မႈကို လိုခ်င္လို့ပါ။ ဘာေျကာင့္ လြတ္ေျမာက္မႈ၊ လြတ္လပ္မႈကို လိုခ်င္တာလဲ။ လြတ္လပ္မႈကေနတဆင့္ ဒီထက္ဒီ ပိုျပီး ဖံြ႔ျဖိုးတိုးတက္လိုတာေျကာင့္ပါ။ ဒါေျကာင့္ အျပန္အလွန္အားျဖင့္ ေျပာရမယ္ဆိုရင္ ဖံြ႔ျဖိုးတိုးတက္လိုပါက လြတ္လပ္မႈက မရိွမျဖစ္ လိုတာေျကာင့္ မိမိအေပၚမွာ ပိေနတဲ့ ဖိနိွပ္မႈကို တြန္းလွန္ ျဖိုဖ်က္ဖို့ လိုပါတယ္။ လြတ္လပ္မႈမရိွဘူး ဆိုတာကလည္း မိမိအခြင့္အေရး ဆံုးရံႈးေနတယ္ဆိုတဲ့ သေဘာကို ျပဆိုျခင္းလို့ ေျပာနိုင္ပါတယ္။ အဲဒီေတာ့ ဖိနိွပ္မႈကို ျဖိုဖ်က္တယ္ တြန္းလွန္တယ္ဆိုတာ မိမိဆံုးရံႈးေနတဲ့ အခြင့္အေရးနဲ့ ပိုင္ဆိုင္မႈေတြကို တစတစ လက္ဝယ္ျပန္လည္ ရရိွဖို့အတြက္ ေဆာင္ရြက္တဲ့ အေရးလို့ ဆိုနိုင္ျပန္ပါတယ္။

တဆက္ထဲဆိုသလို ဖိနိွပ္မႈကို ျပန္လည္ခုခံတဲ့ တြန္းလွန္တဲ့ အလုပ္ေတြလုပ္ရင္း မိမိသြားေနတဲ့ ခရီးမွာ ေလ့လာမႈေတြ၊ အကဲျဖတ္မႈေတြ၊ ဆန္းစစ္မႈေတြ၊ သံုးသပ္ခ်က္ေတြ အစရိွတာေတြကိုလည္း ထုတ္ႏႈတ္ဆည္းပူးဖို့ကလည္း လိုလာျပန္ ပါတယ္။ ေခါင္းေဆာင္လုပ္သူမ်ား အထူးသျဖင့္ မေမ့အပ္တဲ့ အခ်က္ေတြလို့ ေျပာလိုပါတယ္။ တခိ်န္ထဲမွာလည္း မိမိကို ကူညီလိုတဲ့ ပံ့ပိုးလိုတဲ့ သူမ်ားကိုလည္း ဖိတ္ေခၚလက္ကမ္းဖို့ လိုပါတယ္။ တခါ ကိုယ့္ကို ကူညီမယ္ဆိုျပီး အဲဒီအေပၚကေန ျပန္အျမတ္ ထုတ္တဲ့ သူေတြလည္း ပါနိုင္တာေျကာင့္ ဒါမ်ဳိးကိုလည္း သတိထားဖို့ လိုပါတယ္။ သတိတမံ ဉာဏ္ေျမ ကတုတ္လို့ ေျပာရမွာေပါ့။

ဖံြ႔ျဖိုးတိုးတက္ေရးနဲ့ ပတ္သက္လို့ ပါေမာကၡ အမာတရာစန္က ေဝဖန္ေထာက္ျပဖူးပါတယ္။ အဲတာကေတာ့ ေငြေျကး အရင္းအနီွးေတြ အပံုအပင္ရိွေနျခင္း၊ သဘာဝသယံဇာတေတြ ႂကြယ္ဝျခင္း၊ နိုင္ငံတြင္းမွာ ေစ်းကြက္ကို ဖြင့္လွစ္လိုက္ျခင္း၊ လွလွပပ ေရးထားတဲ့ စီးပြားေရးစီမံကိန္းေတြ ရိွထားျခင္းဆိုတဲ့ အခ်က္ေတြ ျပည့္စံုေနတာေတာင္ လြတ္လပ္မႈကင္းမဲ့ျပီး ဖိနိွပ္မႈေတြ အသက္ရွင္ေနရင္ တိုင္းျပည္တခုဟာ တိုးတက္ဖို့ ဖံြ႔ျဖိုးဖို့ မလြယ္ကူပါဘူးတဲ့။ အဲသလို ေဖာ္ျမူလာမ်ဳိးကို ဟုတ္လွျပီ မထင္ပါနဲ့လို့ သတိေပးတာပါ။ တိုင္းျပည္အဆင့္၊ အဖဲြအစည္းအသင္းအပင္း ျကီးငယ္လိုက္ အဆင့္ဆင့္ အတြင္းမွာ လြတ္လပ္မႈ ကပ္ပါေနမွသာ လုပ္ငန္းေတြ ေပါက္ေျမာက္လိမ့္လို့ ေျပာလိုရင္းျဖစ္ပါတယ္။

ေနာက္တခုကေတာ့ ဖံြ႔ျဖိုးတိုးတက္ဖို့ေတာ့ လုပ္လိုက္တာပဲ ဒါေပမဲ့ ေရရွည္မွာ ထိခိုက္ဆံုးရံႈးတဲ့ ဝန္တာကို ျပန္ထမ္းေနရ တာက မ်ားေနတယ္ဆိုရင္ ဒါဟာ ဖံြ႔ျဖိုးတာလို့ မေခၚနိုင္ပါဘူး။ တိုးတက္လာတယ္လို့ မသတ္မွတ္နိုင္ပါဘူး။ ဒါေျကာင့္ သူမ်ားတိုင္းျပည္ေတြမွာ ဖံြ႔ျဖိုးေရးအတြက္ လုပ္ကိုင္ရင္း မွားခဲ့တာေတြကို သင္ခန္းစာယူဖို့ လိုပါတယ္။ သင္ခန္းယူလိုတဲ့ စိတ္ထားမ်ဳိးလည္း ရိွဖို့လိုပါလိမ့္မယ္။ ဒါကိုေတာ့ အစိုးရမ်ား ကိုယ့္ကိုကိုယ္ ျပန္ေမးဖို့လိုပါတယ္။ ဒီမိုကေရစီ လမ္းစဥ္ ကိုလည္း က်င့္သံုး ဖံြ႔ျဖိုးတိုးတက္မႈလည္း ေကာင္းမြန္တဲ့ နိုင္ငံေတြကို ျပန္ေလ့လာရင္ နိုင္ငံသားတို့ရဲ့ လြတ္လပ္မႈကို မပိတ္ပင္ဘူး ဆိုတာ ျမင္ရပါတယ္။ လြတ္လပ္မႈကို မပိတ္ပင္တာဟာ ဖိနိွပ္မႈေလွ်ာ့ျကသြားျပီလို့ ေျပာတာနဲ့ အတူတူပါပဲ။ ျမန္မာနိုင္ငံသားအားလံုး ဖိနိွပ္မ်ဳိးစံုကေန ကင္းလြတ္ဖို့ ကိုယ့္အားကိုယ္ကိုးဖို့သာ ရိွတယ္ဆိုတာ ေျပာလိုပါေျကာင္း။

ေဇာ္မင္း
၉ ရက္၊ ေအာက္တိုဘာလ၊ ၂ဝ၁၄ ခုနွစ္

No comments:

 
 
©2007 Fine-Leaves.blogspot.com, Powered by Blogger.